Ahad, 17 April 2011

Review teknikclickbank.com

Isi kandungan ebook 94 muka surat ini: ini post sebenar dari zyan dalam wangcyber, dan sila baca komen saya dibahagian tertentu setiap bab yer. Sila fahamkan betul-betul sebelum awak buat keputusan untuk membeli produk ini yer (saya berusaha untuk berikan review terbaik dalam mempomosikan ebook ini-kerana saya mahu memastikan bahawa produk teknik clickbank ini bukan yang biasa-biasa saja) ;)

BAB 1 – PEMILIHAN PRODUK CLICKBANK

Review saya:

  • Didalam penyampaian pemilihan produk, zyan menyatakan tentang pemilihan produk berdasarkan apa yang dia percaya, malahan saya juga setuju jika kriteria pemilihan itu digunakan sepenuhnya oleh orang yang masih baru berjinak-jinak dengan clickbank. masih belum menyeluruh, namun introduction yang diberikan mengenai pengenalan, terma di dalam clickbank tu juga sudah mencukupi bagi mereka yang belum tahu apa-apa mengenai pendapatan online dengan clickbank. Hal ini akan dapat diatasi bila awak sudah terbiasa dengan clickbank (satu hari awak akan bertanya diri sendiri mengenai terma-terma yang sedia ada-curiosity ini yang akan menyebabkan awak akan cari info tentangnya satu hari nanti ;) )
  • Zyan berjaya memberikan langkah demi langkah bagaimana mahu memilih produk di clickbank, siap dengan screenshot lagi!Malahan beliau juga memberikan sedikit tips topik mana yang awak perlu elak dari promosikan. Tugasan pertama yang perlu ada pun zyan dah beritahu ;)
  • beliau tidak menunjukkan bagaimana mahu melakukan kajian yang lebih terperinci lagi bagi membantu pemilihan produk di clickbank (bantuan dari site lain yang beliau ada nyatakan dalam ebook ini).
  • masih ada kekurangan dalam kriteria yang perlu ada dalam pemilihan produk-terdapat beberapa lagi cara untuk membantu awak dalam menganalisa produk mana yang akan berikan conversion- saya akan bongkarkan di dalam bonus ;)

BAB 2 – MENCARI & MENDAPATKAN KATA KUNCI (KEYWORD) YANG TEPAT

Review saya:

  • pembongkaran satu teknik yang memang sangat berguna. Cukup mantap!tak dapat nak komen banyak sebab memang ini yang orang yang sudah biasa bermain dengan keyword akan amalkan ;)

BAB 3 – MEMBINA LANDING PAGE MENGGUNAKAN BLOG

Review saya:

  • contoh site yang bagus dan juga langkah-langkah yang menepati kriteria yang dapat meningkatkan posisi (ranking) site awak. Saya perlu mengaku pada bab ni, saya memang tak pandai buat blog jenis blogspot yang bagus tetapi dengan adanya panduan ini, saya dapat juga nak gunakan ;) (mungkin tak guna sebab saya lebih suka gunakan blog berbayar-site blogspot hanya digunakan sebagai dummy ;) )
  • point after point yang sangat bagus dalam proses membuat artikel. Walaupun awak tak tahu menulis, zyan berjaya sampaikan apa yang sepatutnya awak tulis!Kalau awak tak tahu menulis dalam bahasa inggeris pun, beliau nyatakan dalam ebook ni!nice kan ;)

  • Zyan tak nyatakan dengan lebih jelas, bila sepatutnya awak ‘post’ artikel awak kerana dalam sistem google, google akan dapat mengesan sesuatu. takkan awak nak post semua artikel sekaligus?saya percaya, berdasarkan pengalaman saya sendiri, jika awak melakukan hal demikian, awak akan mendapat penalti percuma dari google ;)
  • jika awak mahukan site affiliate awak mendapat ranking yang baik di mata google, terdapat beberapa faktor lagi yang perlu awak lakukan. Saya akan bongkarkan di dalam bonus ;)

BAB 4 – TEKNIK PROMOSI , PROMOSI , PROMOSI

Review saya:

  • Teknik yang tidak dapat dinafikan keberkesanannya. Saya percaya, jika awak lakukan dengan betul, mengikut apa yang telah dikongsikan, awak akan mendapat tarik ‘traffik percuma’ tanpa sesen pun awak keluarkan modal!Saya berani jamin melainkan awak mahu menggunakan beberapa teknik berbayar untuk menarik traffik ke laman yang awak dah buat tu, lain cerita ;)

BAB 5 – ACTION PLAN (PENTING UNTUK ANDA)

Review saya:

  • Pelan tindakan yang betul-betul akan dapat membantu awak dapatkan free traffic!awak perlu mengikut setiap langkah tindakan yang diberikan untuk mendapatkan keputusan yang baik-kalau masa kita test pun, mesti la kena study kan! :)
  • ini baru autopilot punya pelan tindakan namanya!hehe

Rumusan mengenai ebook teknik clickbank:

  • Produk ebook ini akan dapat membantu awak mendapatkan pendapatan online yang pertama awak!saya yakin sebab segala teknik yang diceritakan didalam ebook ini, memang yang biasa dilakukan oleh mana-mana marketer. Ianya takkan dapat berikan awak income hingga ribuan ringgit sebulan, dalam masa yang singkat, tetapi, dengan adanya panduan seperti ini, saya yakin, awak akan dapat mula rasa mendapat income yang lumayan jika awak lakukan setiap tugasan berulang kali!
  • percaya atau tidak, dengan harga serendah RM47 ini, awak akan puas hati! kenapa? *kebiasaannya, si ‘pakar-pakar’ tak menunjukkan step2 sebegini!saya cukup yakin dengan apa yang saya nyatakan kerana saya tahu bagaimana permainan si ‘pakar-pakar’ dalam malaysia ni, dan sepatutnya produk ni bleh jalan seiring dengan produk ‘pakar-pakar’ dalam malaysia.

Dengan produk ni juga, awak tak memerlukan pun apa yang pakar-pakar beritahu awak sebelum ni seperti:

  • mempunyai LIST! bermakna anda tak perlu keluarkan modal sesen pun melainkan mendapatkan domain-berharga sekitar RM30 (setahun), dan hosting bulanan!Kalau nak bajet, di dalam ebook ini juga ceritakan macam mana guna cara percuma nak dapatkan blog!

Review ini milik Aurora Ice...utk teknikclickbank.com utk bro Zyan