Jumaat, 11 Mac 2011

PoWeRXXX

perkara utama yang saya sering lakukan untuk memastikan
pendapatan melalui Affiliate maintain 4 angka setiap bulan ialah...


1) Buat persediaan awal sebelum "BERTARUNG"

Ini adalah perkara WAJIB yang saya akan lakukan sebelum 'terjun'
dalam mana-mana promosi produk affiliate, especially produk-produk
HOT daripada orang-orang HOT


Persediaan ini merangkumi persediaan dari segi mental dan fizikal..


Dari segi mental:

Sebelum 'pertarungan' lagi, saya sudah tetapkan target jualan untuk
mana-mana produk yang ingin dipromosikan. Saya sentiasa nasihatkan
diri untuk sentiasa STAY TUNE aka FOKUS untuk capai target tersebut.

FOKUS adalah suatu yang sangat penting untuk dititik beratkan semasa
melakukan pemasaran. Tanpa FOKUS, agak sukar untuk mencapai target
yang telah ditetapkan..


Dari segi Fizikal

Sebelum melakukan promosi mana-mana produk affiliate, saya akan
kaji sejauh mana kemampuan saya untuk hasilkan jualan terhadap
produk affiliate tersebut.


Ia merangkumi kekuatan produk itu sendiri, kredibiliti pemilik produk,
design ecover + minisite dan lain-lain lagi..


Ini penting bagi memastikan conversion rate jualan produk sentiasa
tinggi; sesuai dengan masa, tenaga, idea yang bakal saya curahkan
kepada produk tersebut...




2) BUZZ Marketing

Selain melakukan persediaan rapi terhadap pelancaran produk affiliate,
saya akan pastikan yang saya akan lakukan BUZZ marketing untuk
mana-mana produk affiliate yang bakal dilancarkan..


Buzz marketing merangkumi di facebook, emel, forum dan Blog...


Facebook

Saya akan update status-status yang menjurus kepada produk affiliate
yang bakal dilancarkan, atau pun saya akan mewar-warkan bonus-bonus
khas yang bakal ditawarkan..


Emel


At least, seminggu sebelum pelancaran produk, saya akan mula feed
subcriber dengan info yang berkaitan dengan produk affiliate yang bakal
dilancarkan, ataupun bonus-bonus yang bakal diberikan...


Forum


Akan mula aktif di forum, untuk pastikan forumner lain sedar akan kehadiran
kita di forum.. Selain itu, sentiasa kongsikan tips dan panduan yang berguna
buat ahli forum yang lain. Ini penting untuk membina kredibiliti dalam komuniti.


Blog

Blog adalah salah satu medium yang penting untuk membina kredbiliti sebagai
seorang Affiliate Marketer yang berjaya. Sentiasa update blog dengan artikel
yang berguna akan meningkatkan keyakinan dan kepercayaan pembaca akan
kebolehkan kita...