Isnin, 25 Julai 2011

La TanSa ZikRa AllAh Ilahi aNTa MaQSuDie Wa ReDho Ka MaTluBie


Kali ini saya nak berkongsi mengenai
soalan yang biasa di TANYA pada saya
mengenai Fan Pages Marketing.
 
S: Saya berminat, tapi Fan Page ini sebenarnya
nak buat apa?
 
J: Fan Page ini bertujuan untuk mendapatkan
komunikasi dan membina hubungan antara
orang ramai yang guna Facebook dengan anda.
 
Lebih baik hubungan dengan mereka lebih
mudah anda menjual produk , servis atau 
khidmat orang lain kepada fans (follower anda).
 
S: Saya tak kerja, baru aje keluar dari Universiti,
saya perlu ke Fan Page ini?
 
J: Iya, memang anda perlukan Fan Page, kerana
dengan fan page anda boleh post gambar-gambar
terbaru anda, upload profile anda sekaligus
membina portfolio yang bagus dari masa ke masa.
 
Bila ada interview, letakkan sekali alamat fan page
anda. Komfirm anda lebih hebat dari orang lain.
 
S: Saya dah ada store penjualan sendiri, butik online
sendiri, dan juga ada store di lelong dan ebay, kenapa
nak ada Fan Page pula?
 
J: Fan page ini amat-amat anda perlukan, kerana fan
page juga boleh menjadi online store, anda boleh
upload gambar produk terbaru, video terbaru atau 
buat promosi gunakan landing tab. Dan pelanggan
boleh tanya terus pada anda dengan sistem komen.
 
Setiap kali anda update fan page anda, mesej ini
akan dihantar terus ke newsfreed facebook mereka.
 
S: Facebook ini macam ye ye je, boleh tahan lama
ke? Kang saya pakai lepas itu keluar lagi social media
dan social networking baru?
 
J:  Saya tidak nafikan boleh terjadi sedemikian, tetapi
sekarang ini Facebook merupakan satu-satunya
organisasi yang menggugat google dari bilangan 
pelawat seharian. 
 
March 2010 lalu, Facebook lagi banyak dikunjungi
dari Google. Saya tak rasa Facebook ini organisasi
yang mudah jatuh macam itu sahaja.
 
S: Saya bukan orang hebat, saya biasa sahaja,
dengar fan page ini, saya bukan artis pun kenapa
nak ada fan page?
 
J: Fan page ini untuk semua, ia boleh gantikan 
profile. Letakkan fan page anda pada kad niaga
bisnes anda. Orang yang berminat dengan anda
boleh tanya soalan dengan REAL -TIME . Dan 
berikan mereka jawapan yang  bernas, ini boleh 
menaikkan kredibiliti anda!
 
P/S: Bina Portfolio Online anda sekarang 

 
 

gero azrul