Jumaat, 6 Mei 2011

Buat Duit Dgn Ebook?

saya akan kongsikan kepada anda satu persoalan
beserta jawapannya $_$
 
Bila saya kata jawapan, sila bayangkan $$$$
hehe..jangan jadi $_$ dah lah.
 
($_$ ialah simbol mata duitan)
 
 
 
Buat Duit Dengan Tulis Ebook !!!
 
Tunggu....topik ni mungkin dah ramai
bincang, tapi percayalah, saya akan sampaikan
sesuatu yang berlainan.
 
Ramai orang tulis ebook.
Ramai orang jual ebook.
Ramai orang bagi je ebook yang dia penat-penat tulis
tu secara percuma.
 
Adakah ramai orang salah?
 
Bergantung !
 
Kenapa?
 
Kalau anda tulis ebook untuk untuk tujuan menjual,
TAHNIAH !
 
Anda seorang businessman :)
 
IKLAN : OCOPOT! terkejut saya, jam loceng saya berbunyi. (saya tulis
email ni kul 5:30 pagi)
 
 
Ok, kita sambung balik.
 
Bila orang tulis ebook, anda pun nak tulis.
Tak salah. Tapi bermasalah kalau ...
1. Anda tulis apa yang anda tidak tahu
2. Anda tidak buat kajian lanjut
3. Anda pun tak faham
4. Anda tak review dahulu ebook tu
5. Anda tak bertanyakan pendapat orang lain tentang ebook anda tu
6. dan...macam-macam lagi lah....Anda tu...Anda ni
 
 
"Chop...chopp....maksud RK, kita kena tulis benda yang kita tahu JE lah?"...
 
IKLAN : Sila layari laman web abcdedotcom untuk beli ebook XYZ yang bakal bagi
anda 1 juta ringgit dalam seminit. Terhad. 30 saat sahaja.
 
Cet~ banyak pulak iklannya ^_^
 
 
Jangan marah-marah ye bos....
 
Ok, saya jawab soalan anda tadi.
 
YE dan TAK.
 
YE. Anda kena tulis benda yang anda tahu je.
---
Reason. Biasanya, benda yang anda tahu, anda suka. Benda yang anda suka,
benda yang anda takkan rasa boring. Rasa masa sekejap je berlalu kalau buat
benda tu.
 
Katakan anda suka memasak. Anda tulis ebook berkaitan, Resepi Orang Bujang.
Sesambil tulis ebook tu, anda tersengih-sengih teringatkan first time dolu-dolu,
anda memasak. Maklumlah, minyak belum panas, dah masuk cili boh. Ingat nak
buat sambal tumis, terus jadi kuah kari...lalala.....:)
 
TIDAK. Anda boleh tulis tentang perkara yang anda tidak tahu juga.
---
Reason. Kalau anda tidak tahu, JADILAH tahu.
Bagaimana caranya?